The December 1 2015 issue of Culture et Celtie published an extensive review and interview with Claire. 1er décembre 2015 sortie d’un article publié dans la revue Culture et Celtie en Bretagne.
A few excerpts/quelques extraits:
“Qui aurait pensé que du Massachusetts, renaîtrait un florilège du répertoire breton ? Claire ressuscite, avec brio, de très beaux morceaux traditionnels où les textes sont sublimés par de somptueuses mélodies.”
“Dans cet album, les arrangements sont menés avec délicatesse. Pas besoin de rajouter pléthore d’instruments. La mécanique fonctionne très bien avec des associations authentiques comme celle de la voix/guitare, voix/flûte ou de la voix/Scottish smallpipes. Il ne faudrait pas omettre de mentionner les très beaux chants a capella : « C’est trois pigeons ramiers » ou « L’autre jour m’y promenant » qui sont, sensiblement, restés fidèles aux interprétations originales. Claire est accompagnée de musiciens américains qui partagent, pour la plupart, diverses racines celtiques.”
The September 2015 issue (pages 12-13) of Bro Nevez, from the International Committee for the Defense of the Breton Language, has a review of Claire’s CD. A few excerpts:
“Not only has Claire learned from some masters of Breton song tradition – and she could certainly be called a master of song herself – but she has drawn the songs on this CD from a variety of sources. Half of them are from the Dastum archives – a fine testament to the role Dastum has always tried to play in enabling singers and musicians to use their collection to create new performances.”
“From the interesting sources Claire has chosen for her song, it is clear that she has a solid knowledge of Breton tradition – already evident in her performance.”
“Having known Albert Trevidic I think he would have appreciated Claire’s rendering of “Ar c’hazh koad” about the demise of a squirrel who ends up in the stew pot. The plucking of jew’s harp and bass fiddle in accompaniment add a nice touch.”